Get backlinks - link building services where you can get link exchange free 100% to create backlinks for SEO

nuffnang

Thursday, November 28, 2013

GARAM BULUH ANUGERAH



Garam Buluh Anugerah - Penawar kesihatan daripada garam yang telah dibakar.

Garam adalah di antara ramuan yang sering digunakan sebagai penambah rasa di dalam makanan. Garam diambil di dalam kuantiti sedikit mampu menstabilkan tekanan darah dan membantu fungsi sistem saraf dan otot dengan baik. Garam yang diambil di dalam kuantiti yang banyak meningkatkan risiko mendapat strok dan penyakit kardivaskular.  Oleh itu, pengambilan perlu dihadkan kepada 5 gram garam sehari (sumber WHO).

Namun, garam yang kita ambil sebenarnya tidak mendatangkan faedah kepada kita walaupun diambil di dalam kuantiti yang sedikit. Ini kerana garam mengandungi bahan peluntur klorin yang berbahaya kepada kesihatan.

Garam biasa dihasilkan daripada garam laut yang telah diproses dan mengandungi struktur yang lebih halus supaya mudah dicampurkan di dalam masakan. Kebanyakan mineral seperti magnesium, potasssium dan kalsium yang baik untuk tubuh badan telah hilang melalui proses pelunturan.

Garam laut pula mengandungi banyak mineral tetapi ia perlu diproses dan dibersihkan. Ia juga kurang kandungan sodium yang baik

Jadi, bagaimana untuk mendapatkan garam yang mengandungi semua khasiat mineral untuk tubuh badan dan tidak berbahaya kepada kesihatan?

Garam Buluh Anugerah adalah garam buluh yang  dibakar sebanyak 9 kali di dalam buluh. Ia menghasilkan lebih daripada 80 jenis mineral yang baik untuk tubuh badan serta bebas dari bahan-bahan toksik.

Khasiat-khasiat Gamat Buluh Anugerah:

menghalang pembentukan bengkak akibat alergi.
meneutralkan asid berlebihan di dalam badan yang menjadi punca pelbagai penyakit.
mengurangkan masalah berat badan.
menguatkan gigi dan gusi.
mengurangkan sakit tekak.
melancarkan peredaran darah.
meningkatkan tenaga dan mengatasi keletihan
dibacakan dengan doa-doa untuk keberkatan seperti Surah al-Fatihah, Surah Al-Baqarah, Surah Al-Isra', Surah Ali Imran, Surah Al-Fil, Surah An-Nur dan doa-doa untuk kesihatan.

Cara penggunaan:

Ambil secubit setiap pagi dan malam. Selawat sebanyak 3 kali, baca surah Al-Fatihah, kemudian baca 'La hawla wala quwwata illa Billah' dan berniat untuk memulihkan masalah kesihatan yang dihadapi sebelum makan. Insya-Allah.

Isi kandungan: 25 gram


1 KOTAK : RM 36.00 ( HARGA BIASA : RM 48.00)
*HARGA TIDAK TERMASUK POS
*COD HANYA DIKAWASAN SELAYANG.
*LOKASI KEDAI JIMAT TAMAN JASA.

UNTUK TEMPAHAN :

EMAIL : lin79.sayang@gmail.com

No comments :

Post a Comment